تمامی موتورهای احتراق داخلی مجهز به سیستم خنک کننده توسط شرکت سازنده خودرو هستند. بخش مهمی از سیستم خنک کننده پمپ آب است.
به محض روشن شدن موتور، واتر پمپ پراید نیز کار می کند. مایع خنک کننده را به رادیاتور و از آنجا به دیواره سیلندر منتقل می کند.
خودروهای سواری فعلی همه با آب خنک می شوند. مزایا نسبت به خودرویی که با کمک دمنده هوا خنک می شود.
برای مثال فولکس واگن بیتل یا حتی پورشه 993 – از معایب آن بیشتر است. از جنبه های مثبت خنک کننده آب، گرمایش داخلی کارآمد، صدای موتور کمتر و تعادل حرارتی متعادل است.
علاوه بر این، یک موتور آب خنک بسیار سریعتر به دمای کار خود می رسد. این باعث صرفه جویی در سوخت، کاهش انتشار آلاینده ها و کاهش سایش موتور می شود.
البته یک موتور مایع خنک کننده چند قطعه بیشتر از یک ماشین خنک کننده هوای ساده دارد که ممکن است خراب شود. سیستم خنک کننده از رادیاتور، شیلنگ ها، مخزن انبساط و پمپ آب تشکیل شده است.
دومی مایع خنک کننده، مخلوطی از آب و ضد یخ را دائماً در حال حرکت نگه می دارد. سیال داغ از موتور به رادیاتور پمپ می شود که در آنجا خنک می شود، سپس به موتور پمپ می شود که به نوبه خود گرم می شود و غیره. در نتیجه کل سیستم بدون پمپ آب کار نمی کند.
دو پمپ آب از سیستم خنک کننده موتور در خودرو در پس زمینه سفید پمپ آب مایع خنک کننده را در خودرو به گردش در می آورد.
بنابراین پمپ تضمین می کند که موتور به سرعت به دمای کارکرد مطلوب خود می رسد و از گرمای بیش از حد محافظت می شود.
ضد یخ به مایع اضافه می شود. به این ترتیب، کل سیستم خنک کننده – و در نتیجه موتور – می تواند زمانی که دمای بیرون زیر صفر است به درستی کار کند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.